OK, ik snap het Flypost.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.
- Contacteer ons -
- 050 80 00 30
- Blog
OK, ik snap het Flypost.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.
In België is de distributie van de huis-aan-huiszendingen onderworpen aan gemeentebelastingen. Het bedrag en de berekening ervan varieert van gemeente tot gemeente (afhankelijk van het formaat, het gewicht enz … van uw folder).
Flypost houdt geen rekening met de kosten van deze belasting in de verkoopprijs. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant.
1. Plan uw huis-aan-huiszendingen. bpost helpt u daarbij: bij uw orderbevestiging sturen we u een Excel-bestand met een overzicht van het aantal bussen per gemeente.
2. Geef uw huis-aan-huiszending aan bij de gemeente(s) die helemaal of gedeeltelijk betrokken is/zijn bij de bedeling vóór die plaatsvindt.
Het simpelste is dan om rechtstreeks contact op te nemen met het betrokken gemeentebestuur om de bestaande regels te kennen en een berekening te krijgen van de taksen waarna u indien nodig uw aangifte doet volgens de regels.
Een gespecialiseerd bedrijf kan die aangiftes voor u beheren. U bezorgt dat bedrijf het overzicht van bpost met het aantal bussen per gemeente en het helpt u om uw aangiftes te doen bij de betrokken gemeentes.
Even geduld, de pagina wordt geladen.